Klasa 1 c programuje
18-03-2019
Uczniowie klasy Ic uczestniczą w projekcie „Technologie z klasą”. Podczas zajęć, których bohaterem jest robot Kodeucz pomagają mu rozwiązywać różne problemy i wykazują się umiejętnościami programowania. Na jednych z zajęć uczniowie dowiedzieli się jakie funkcjonalności posiada program Scratch Junior i co jest potrzebne do wykonania pierwszego projektu w tym środowisku. Dzieci zapoznały się z podstawowymi funkcjami programu i podczas zajęć stworzyły własną, krótką historyjkę. Samodzielnie poruszały się po aplikacji ScratchJr, zmieniały i dodawały duszka, edytowały tło. Samodzielnie tworzyły prosty skrypt związany z ruchem duszka, a także tworzyły animację ze zmieniającym się tłem.
Kolejną przygodą z programowaniem były lekcje z wykorzystaniem gry Scootie Go. Jest to doskonałe połączenie gry planszowej z grą komputerową. Aplikacja wyznacza uczniom zadania do wykonania. Uczniowie zapoznają się z zadaniem i analizują je. Planują sekwencje poleceń, które sprawią, że Scottie w odpowiednim momencie podskoczy, ominie przeszkody, podniesie obiekt i wykona zadanie. Następnie uczniowie przystępują do pisania programu- układania klocków. Kolejny krok to zeskanowanie ułożonego programu i sprawdzenie jego poprawności. Jeśli wykonaliśmy zadanie poprawnie Scootie dojdzie do celu. Gra sprawia dzieciom wielką frajdę, uczy logicznego myślenia, ale też współpracy, ponieważ uczniowie pracują w grupach.
Tekst: Agata Sosnowska