Świetlica szkolna jest miejscem odpoczynku, zabawy, nauki oraz rozwoju zainteresowań dzieci.
Program wychowawczy, opracowany przez zespół nauczycielek świetlicy, pt. : "W 50 - ce na 50" motywuje dzieci do pozytywnych zachowań. Co tydzień wychowankowie świetlicy awansem otrzymują 50 punktów i starają się je zachować. Daje to możliwość korzystania ze świetlicowych atrakcji takich jak: bilard, piłkarzyki, gra TV "play station 2", komputer, gry planszowe, zabawy w kącikach tematycznych, itd. Ważne zasady umieszczone są w widocznym miejscu.
Wychowankowie świetlicy uczestniczą w różnorodnych zajęciach rozwijających umiejętności plastyczne, muzyczne, matematyczne. Koła zainteresowań funkcjonują przed południem i po południu. Zajęcia są dobrowolne. Liczą się chęci. Zdolności są wskazane, lecz nie warunkują uczestnictwa.
Tradycją naszej świetlicy jest organizowanie jesienią i wiosną spotkań integracyjnych z udziałem uczniów niepełnosprawnych z Zespołu Szkół Nr 11 oraz imprez promujących szkołę w środowisku lokalnym przez pryzmat świetlicy z udziałem przedszkolaków z Samorządowego Przedszkola Nr 32 i Nr 64. Cykliczne spotkania noszą nazwę "Warto być razem"
Dbamy także o wzmacnianie więzi z rodzinami naszych świetlicowych wychowanków. Zimą organizujemy spotkanie z okazji dnia Babci i Dziadka. Z okazji Dnia Rodziny w SP 50 w maju do wspólnej zabawy zapraszamy rodziców i młodsze rodzeństwo. Jest miło i zabawnie. Spotkania kończą się poczęstunkiem - wypiekami rodziców.
W roku szkolnym 2007/2008 ukazał się pierwszy egzemplarz "Świetlicowych wieści", w którym utrwalone są ważniejsze wydarzenia świetlicy np. uroczyste przyjęcie dzieci do społeczności świetlicy lub Andrzejki czy Mikołajki. W gazetce stałą rubrykę stanowi także twórczość dziecięca, wywiad z ciekawymi osobami, krzyżówki, rebusy, zagadki. Do tworzenia gazetki włączają się dzieci oraz zespół wychowawczyń świetlicy pod kierunkiem koła redakcyjnego.
Dzieci świetlicy biorą udział w licznych konkursach wewnątrzszkolnych oraz organizowanych przez świetlice innych szkół. Zdobywają nagrody i wyróżnienia. Wychowawczynie poświęcają wiele czasu, aby dopilnować dzieci w procesie twórczym, który niejednokrotnie jest żmudną pracą.